Eindopdracht speeltoestel en logo

 
Als eindopdracht gaan jullie een logo en een speeltoestel ontwerpen voor een boerderij camping. 
Denk erom dat het heel belangrijk is dat je doormiddel van het speeltoestel en het logo duidelijk maakt dat het om een boerderij camping gaat. Het speeltoestel moet een oppervlakte van 25m2 beslaan (schaal 1:25) en mag uit meerdere onderdelen bestaan maar deze moeten wel gekoppeld zijn met elkaar. Doe eerst gedegen onderzoek op het internet naar verschillende speeltoetstellen ook voor voorbeelden. 
 
De camping eigenaar wil doormiddel van het speeltoestel zijn boerderijcamping onderscheiden van andere boerderijcampings. Dus een gewone simpele schommel of glijbaan zijn niet voldoende hij verwacht veel meer creativiteit. Dus denk er bijvoorbeeld aan dat je dieren, gebouwen of voertuigen welke je op een boerderij tegenkomt gebruikt om onderdeel te zijn van het toestel.
 
Je start met het ontwerpen van een logo. Wanneer je logo klaar is start je met het ontwerp van je speeltoestel, wanneer beide zijn goed gekeurd maak je een materiaal/onderdelenlijst.
 
 
 
Maak dus eerst een materiaal/onderdelen lijst van wat je wilt maken en wat je daarvoor nodig hebt. Je moet er dan voor zorgen dat je die materialen meeneemt naar school zodat je door kan blijven gaan en niet hoeft te wachten op materialen. De materialen zijn dus restmaterialen die voornamelijk meeneemt van thuis, de aan materialen waar je makkelijk een deel van het toestel van kunt maken. Zoals je weet is de ruimte op school beperkt dus neem kleine materialen mee een geen grote dozen of iets dergelijks.
 
Belangrijk is om iedere les aan het einde 5 a 10 minuten te reserveren om je logboek bij te werken. 
In je logboek schrijf je kort op hoe de les ging: wat ging goed, wat ging minder, wat heb je veranderd, hoe lang ben je met de verschillende onderdelen bezig geweest enz.
 
Controleer ook aan het einde van iedere les je planning. Soms ben je sneller met iets klaar dan verwacht maar het wil ook weleens tegenzitten, je moet dan dus je planning aanpassen en dat doe je aan het einde van de les. Je moet iedere les je planning kunnen tonen aan de docent wanneer hij daarom vraagt.
 
Via onderstaande link download je de opdracht. Sla deze op op je latop en print hem uit zodat je altijd op de hoogte bent van de eisen en afspraken.

 

Het ontwerpen van een speeltoestel met een logo voor een boerderijcamping

 

Het geheel wordt dus zoveel mogelijk gemaakt van restmateriaal. Je mag gebruik maken van de lasersnijder of de 3D printer voor kleine onderdelen maar deze moet je wel zelf tekenen/ontwerpen de docent zal je hier niet bij helpen. .

 
Wat inleveren?
 
Logboek (voorzien van minimaal materiaallijst)
Planning (Uitgeprint netjes met de verschillende data van iedere week dat je eraan gewerkt hebt)
Logo (digitaal gemaakt of getekend)
(bovenstaande allemaal op papier, niet geschreven maar in Word)
Schetsen van speeltoestel en eventueel van het Logo
Ontwerptekeningen op schaal ( minimaal boven-, voor- en zijaanzicht) netjes met potlood en liniaal en op schaal!!!
 
 
Beoordeling
 
Voor de gehele opdracht krijgen jullie 3 cijfers met iedere een eigen weging, hieronder zie je de weging:
 
Het logo telt 3x mee
Schetsen (zonder liniaal) en ontwerptekeningen met potlood en liniaal telt 3x mee (denk aan de maten in je ontwerptekening)
Het logboek en je planning samen telt 2x mee (denk erom in Word)